Jaké lekce u nás najdete

Základním kamenem Shaly je ashtanga jóga. Kvůli tomuto systému a možnosti jej cvičit pravidelně, na speciálním místě a spolu s ostatními Yoga Shala vznikla. Ashtangu u nás můžete praktikovat tradičním mysore stylem i na vedených lekcích. Vybrat si však můžete i z jiných lekcí - nabízíme dynamické i jemné lekce, máme program pro začátečníky i pokročilé i speciální kurzy a workshopy.

Ashtanga jóga je propracovaný systém, propojující fyzickou praxi ásán s dechem za účelem dosažení čistícího a meditativního účinku. Jedná se o ucelenou sestavu pozic a technik, jejíž pravidelnou praxí dochází k očistě těla, mysli i nervového systému. Postupně tak dochází k tzv. transformaci jógou - tzn. odstranění fyzických i energetických bloků a uzdravování těla i mysli. Slovo ashtanga lze přeložit jako 8 větví/částí (astau=osm, anga=větev/část). Celý systém se opírá o Patanjaliho jogasutry, což je prastarý spis považovaný za základní dílo jógy. Z Ashtangy vychází většina dnešních dynamických stylů jógy - Vinyasa, Flow jóga, Power jóga. Více info

Andrea Brabcová

Pondělí 17:00-18.15, úterý 18:30-20:00, čtvrtek 18:30-20:00, pátek 16:30-18:00, sobota 8:30-10:00

Vinjása jóga

Vinyasa jóga se vyvinula z Ashtanga vinyasa jógy. Jde o takovou "ashtangu ve volném stylu" pro ty, kteří (možná zatím) netouží po intenzivní ashtangové praxi. Nejdůležitějším principem je propojení dechu s pohybem. Lekce jsou dynamické, tak aby díky zahřátí těla došlo k rozproudění tepla a vyplavení toxinů. Nedílnou součástí každé lekce je chvilka na dechové techniky a relaxaci. 

Lenka Vaňačová - pondělí 18:30-20:00

Petra Nedvědová - úterý 17:00-18:15 

Iyengar jóga

Iyengar Yoga je klasický a tradiční styl jógy nazývaný podle svého zakladatele mistra B.K.S. Iyengara , následovníka učení Patanjaliho. Styl se liší od ostatních, především komerčních stylů jógy, důrazem na detail a precizním provedení asán. Přirozená logika výuky, založená na skládání pozic do sekvencí, umožňuje správné a fyziologické nastavení kloubů, návaznou svalovou akci a podporuje pokrok v získávání síly, pružnosti a koncentrace. Při cvičení využívá různé pomůcky (cihly, destičky, pásky atd.), které pomohou dosáhnout dokonalého protažení v ásánách. 

Lektor: Jana Týmlová, www.jogavplzni.cz

Středa 18:30-20:00, čtvrtek 15:00-16:30, čtvrtek 16:45-18:15

Jin jóga vychází z učení tradiční čínské medicíny. Působí především na pojivovou tkáň, tzn. na jinové části těla - klouby, vazy a především fascie (povázky), obalující všechny svaly a orgány našeho těla. Svaly, jež jsou jangové povahy, mají rády aktivitu a pohyb. Při jinové józe necháváme svaly v klidu. Všechny pozice jin jógy provádíme v sedu nebo lehu a setrváváme v nich poměrně dlouhou dobu (3-5 minut). Při praxi se využívají různé jógové pomůcky - bloky, polštářky, válce. Dlouhým setrváním v pozici pak jemně působíme na meridiány, pročišťujeme je a podporujeme tok energie (čchi) do pojivové tkáně. Více info...

Andrea Brabcová - středa 17:15-18:15, pátek 9:00-10:00, neděle 18:30-19:45

Hormonální jógová terapie (HJT) pro ženy je dynamická sestava cviků, vycházejících z hatha jógy a kundalini jógy, využívající speciální dechové techniky a tibetskou techniku práce s energií. Byla vytvořená speciálně pro ženy, trpícími problémy, jež jsou způsobeny sníženou hladinou hormonů a hormonální nerovnováhou. Techniky využívané v HJT stimulují a podporují funkci žláz s vnitřní sekrecí (především vaječníky, hypofýzu, štítnou žlázu a nadledvinky), čímž dochází ke zvýšení a vyrovnání hladiny ženských pohlavních hormonů a celkovému zvýšení vitality. Při pravidelném cvičení HJT dochází ke zmírnění či úplnému odstranění potíží, provázejících menopauzu (návaly horka, nespavost, deprese, vypadávání vlasů atd.). HJT je ale vhodná i pro ženy v reprodukčním věku, které trápí PMS, nepravidelná menstruace, cysty, snížená funkce štítné žlázy atd. Značných výsledků dosahuje i při problémech s otěhotněním. Více info...

Andrea Brabcová, termíny viz AKCE

Jóga je zastavení změn mysli 

(Patanjali)