Pravidelný rozvrh od 12.9.2022

Popis lekcí / kurzů 

ASHTANGA MYSORE - pondělí, středa, pátek 6:30, úterý 18:30, sobota 8:30, nepravidelně pátek 18:30. Otevřená lekce, přihlašování přes RS. Praxe ashtangy tradičním způsobem - tedy ve vlastním tempu, dle vlastních možností, pod dohledem učitele. Učitel lekci zahájí mantrou a pak se věnuje každému cvičícímu individuálně - nováčky postupně učí ashtangovou sestavu, pokročilým v pozicích asistuje, v případě potřeby vysvětluje a modifikuje. Pro většinu z počátku nezvyklý, časem preferovaný způsob praxe jógy. VELMI VHODNÉ I PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY. Ranni mysore lekce jsou bez adjustmentů (učitel praktikuje spolu s ostatními nebo se věnuje začátečníkům). Více o ashtanze a mysore stylu ZDE.        

ÚVOD DO ASHTANGY - uzavřený kurz, pondělí 16:45-18:15 Cílem kurzu je vysvětlit účastníkům systém a pilíře ashtangy a naučit je několik základních pozic první série ashtanga jógy. Naučíme se správně dýchat a dotkneme se zlehka i jógové filozofie. Po absolvování kurzu budou mít účastníci základ, který na kterém budou moci stavět a rozvíjet další jógovou praxi. Po dobu trvání kurzu mají navíc jeho účastníci možnost zdarma docházet na ranní i večerní mysore lekce. 

VINJÁSA JÓGA - kurz 12/3, pondělí 18:30, čtvrtek 18:30. Lekce vychází z ashtanga jógy a stejně jako u tradiční ashtangy je nejdůležitějším principem propojení dechu s pohybem. Na rozdíl od vedené ashtangové lekce však se nutně nemusí držet tradiční ashtangové sestavy. Je ve volnějším stylu - mohou být tedy zařazeny i jiné pozice, vynechány vinjásy (proskoky), některým pozicím se můžeme věnovat detailněji, lekce mohou být se zaměřením. Na konci lekce je vedená relaxace, případně pránajama.

JEMNÁ JÓGA/JIN JÓGA - úterý 17:00, středa 9:00, neděle 18:30 Jemné protažení, uvolnění, delší jinové setrvání v pozicích. Velmi klidná a pomalá lekce vhodná i pro úplné začátečníky. Pomalu a postupně protahuje fascie, zvyšuje rozsah kloubů a vazů a a pomůže uvolnit zatuhlá místa v těle. Více o jin józe ZDE.

IYENGAR JÓGAIyengar Yoga je klasický a tradiční styl jógy nazývaný podle svého zakladatele mistra B.K.S. Iyengara , následovníka učení Patanjaliho. Styl se liší od ostatních, především komerčních stylů jógy, důrazem na detail a precizním provedení asán. Více na www.jogavplzni.cz.

IYENGAR JÓGA - ZAČÁTEČNÍCI - středa 17:00-18:30. Určeno nejen úplným nováčkům, ale také těm, kteří měli dlouhou pauzu ve cvičení a chtějí znovu začít. Budete jasně a srozumitelně provedeni základní sestavou stojných pozic, torzí, předklonů a záklonů. Naučíte se jak správně protahovat a uvolňovat. Budeme se věnovat i technice správného dýchání. Lekce je vedená v mírném tempu. Ke správnému nastavení pozic používáme pomůcky jako jsou popruhy, cihly a také stěnu. 

JÓGA PRO ZDRAVOU PÁTEŘ - středa 18:45. Kurz je cílen na ozdravení problematických částí páteře a díky používání pomůcek je zpřístupněn i těm, kteří mají drobná omezení hybnosti. Lekce je vedená v pomalejším tempu, pomáhám s nastavením pozic. Jakákoliv zdravotní omezení sdělujte před lekcí.

IYENGAR JÓGA - POKRAČUJÍCÍ - čtvrtek 16:45. Kurz je určen pokročilým začátečníkům, kteří již mají zkušenosti s praxí jógy a mají chuť se dále rozvíjet. Budeme postupovat od základních hrubých akcí k jemnému , s klidnou vyrovnanou myslí až k hluboké koncentraci (dhjána). Součástí praxe je i  pránajáma (dechové techniky) a obrácené pozice.

GRAVID JÓGA -  čtvrtek 15.30. Tento kurz těhotenské jógy je pro nastávající maminky a jejich miminka. Bezpečná a obohacující metoda Geety S. Iyengar je jedinečná v použití různých pomůcek, abyste Vy a Vaše dítě získali maximální užitek z doporučených pozic. Naučím Vás jak správně protáhnout páteř, tak abyste ulevila bolesti dolní části zad. Dále posílíme pánevní dno a uvolníme zbytečné napětí v těle . Iyengarovský přístup vytváří prostor v děloze a tak zajišťuje správný krevní oběh a volnost pro vaše děťátko. Dechová cvičení otevírají hrudník, zlepšují cirkulaci kyslíku v krvi a zklidňují nervy. Kurz je vhodný pro všechny zdravé nastávající maminky a dobrou inspirací pro budoucí porodní asistentky. 

Detailní popis jednotlivých stylů najdete ZDE.