Pravidelné lekce a kurzy 

AKTUÁLNÍ TÝDENNÍ ROZVRH NAJDETE V ZDE 

Popis lekcí / kurzů 

Ashtanga vedená lekce - vedená lekce první série ashtangy. Zahajujeme ashtangovou mantrou, pak následuje sestava ásán v tradičním, pro ashtangu typickém pořadí. Tempo a intenzita lekce jsou vždy přizpůsobeny složení skupiny  a délka ásánové praxe je upravena tak, abychom na konci lekce zvládli zařadit dostatečně dlouhou relaxaci, případně pránájámu (dechové techniky) či meditaci. Zpravidla jsou vynechávány vinjásy (přechody/proskoky) mezi stranami, lekce může být vedena po navasanu (loďku) či mohou být postupně přidávány pozice z druhé části série. Lekce je vždy ukončena závěrečnou mantrou. 

Ashtanga - Mysore styl - tradiční způsob vedení ashtangových lekcí. Samostatná praxe ve vlastním tempu, bez slovního vedení lektora. Lektor lekci zahájí tradiční mantrou a pak se věnuje každému cvičícímu individuálně - nováčky učí nové pozice, ostatním v pozicích asistuje a dopomáhá, v případě potřeby pozice vysvětluje/modifikuje. Pro většinu cvičících z počátku nezvyklý, časem však preferovaný způsob praktikování jógy. Délku a náročnost lekce si určuje každý praktikující sám, podle stupně svojí pokročilosti a dle svého momentálního fyzického i zdravotního stavu. Lekce je velmi vhodná i pro úplné začátečníky. Pokud již ashtangu praktikujete, je to nejlepší způsob, jak se naučit nové věci a posunout se dál. Ranni mysore bez asistencí, učitelé praktikují spolu s ostatními.

Ashtanga začátečníci - uzavřený kurz, jehož cílem je vysvětlit účastníkům systém a pilíře ashtangy a naučit je několik základních pozic první série. Naučíme se správně dýchat a dotkneme se zlehka i jógové filozofie. Po absolvování kurzu budou mít účastníci základ, který na kterém budou moci stavět a rozvíjet další jógovou praxi, budou schopni praktikovat samostatně (ať už doma či na mysore lekcích v Shale).  Po dobu trvání kurzu mají navíc jeho účastníci možnost zdarma docházet na ranní i večerní mysore lekce, sestavu si tak rychleji osvojit a vybudovat si (pod dohledem lektora) návyk pravidelné samostatné jógové praxe. Kurz ashtangy pro začátečníky je určen pro všechny, kteří se chtějí józe věnovat pravidelně a učinit z ní součást svého života.

Vinjása jóga - lekce vychází z první série ashtangy. Na rozdíl od vedené ashtangové lekce však se nutně  nemusí držet ashtangové sestavy. Je ve volnějším stylu - lekce může být využívat pozic ashtangy, ale zařadit je v jiném sledu, nebo může být složená z úplně jiných pozic.  Stejně jako u ashtangy je  nejdůležitějším principem lekce propojení dechu s pohybem, tzv. vinjásy. Na konci lekce opět vedená relaxace, případně dechové techniky.  

Jin jóga (jemná vinjása) - jemné protažení, uvolnění, delší jinové setrvání v pozicích. Velmi klidná a pomalá lekce vhodná i pro úplné začátečníky. Pomalu a postupně protahuje fascie, zvyšuje rozsah kloubů a vazů a a pomůže uvolnit zatuhlá místa v těle. 

Iyengar jóga - klasický a tradiční styl jógy. Důraz klade na detail a precizní provedení asán. Na lekci protáhnete celou páteř, uvolníte klouby a detoxikujete plíce. Lekce jsou vhodné pro všechny zájemce. Lektorka Jana Týmlová. Přihlašování přes web lektorky https://jogavplzni.cz 


Hormonální jóga - sestava cviků a jógových technik, podporujících správnou funkci ženského endokrinního systému.  Při pravidelném a správném provádění může pomoci při mnohých problémech, provázejících hormonální nerovnováhu žen. 

Detailní popis jednotlivých stylů najdete ZDE.